Update


Några varningstecken på att man borde blogga oftare;

1. Man har glömt bort sitt lösenord
2. Man skriver in fel adress, gång på gång, och förbannar sig över att det inte fungerar.
3. Layouten ser helt plötsligt främmande ut.
4. Sidan finns inte längre med under de "senaste besökta webbsidorna"
5. Sambon frågar om jag har slutat blogga.


Sanningen i sig är att jag inte har slutat bloggat, jag har bara inte haft tid och ork, det gäller mycket numera. Känner mig trött och har en allmän anti-social inställning till det mesta som inte är livsuppehållande. Bloggen har då kommit i kläm, fått sig en riktigt pungspark så att säga. Nåväl, det finns ingen vinnare som ligger kvar på marken så jag reser mig likt fågeln fenix..  ;)

Även fast jag inte har skrivit på länge så har mitt liv inte varit innehållslöst, tvärtom, har hunnit med ganska många mer eller mindre frivilliga saker; Cup i Falun, storstädning hemma (!),  Lidköping tur och retur på en dag för att hämta kattungar, tappat plånbok och fått tillbaka plånbok, köpt balkongblommor och fixat i ordning, hjälpt syster att flytta hem till Karlstad, lackbehandling på bilen och nya lampor, sökt kurser till hösten osv osv
Nååå.... jetset kvinnan, det är jag det! :)

Denna vecka har jag varit sjuk med, började på måndagen och sitter i fortfarande, det är främst halsen och öronen som spökar men jag känner mig allmänt sänkt. Synd att vi har kört igång fysen nu med, känns som om man kommer så långt efter när man inte har möjlighet att träna, tänkte dock försöka lite ikväll. (egentligen vet jag mycket väl att man inte ska träna när man inte mår bra, men att tappa två träningar såhär i början är inte OK)

Funderar även över mitt nästa "spontanköp", jag får sånna perioder ibland och de är svåra att värja sig ifrån.
1. Ny mobil?
2. Projektor?
3. Wii fit?
3. Nya objektiv till kameran..?
4. Dagsutflykt Ikea?




Vill även skicka en kram och hälsning till familjen till min mammas kusin, Marie-Louise, som tragiskt gick bort i fredags. Hon dog i nervcancer och skulle fyllt 41 nu om några dagar, hon efterlämnar man och två pojkar 9respektive 13 år (13 år idag). Vila i Frid.

Ibland liksom hejdar
sig tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer.



Kommentarer
Postat av: Grodan

Va roligt att du är tillbaka jag har saknat dig :D

Jag tycker inte du ska köpa ett Wii- fitt för att jag vill att du ska komma hit och spela eller så kommer jag till dig med spelet! du kan få göra din egen gubbe! :)

Jag beklagar verkligen din mammas kussin!! =/

2008-05-08 @ 22:47:39
URL: http://isabelsvensson.blogg.se
Postat av: Mogge

Kul att du och din blogg lever.
Tragiskt med din mammas kusin. 41 år !! Usch, tänk om jag bara har 7 månader kvar. Nä, det borde vara lag på att ingen får dö innan man fyllt 70.
Hoopas att hennes familj tar sig igenom den jobbiga stund som väntar.
Kram.

2008-05-12 @ 08:52:34
URL: http://www.metrobloggen.se/mogges

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0